Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Prvá tohoročná ochutnávka

Ako sa poznám a aká je skutočnosť aj z predošlých rokov, tak si vo februári urobím jednu jazdu, aby som zistila, či som počas zimných mesiacov nezabudla bicyklovať. Aj záznamy môjho cyklistického denníka hovoria, že je to zakaždým len raz a na ďalšie sa odhodlám zase až v marci. Predpokladám, že ani tento rok to nebude ináč.

Hoci, túto zimu sa až na pár dní dalo celú bicyklovať. No keď boli pekné slnečné dni, vybrala som sa radšej s fotoaparátom do mesta. Včerajších prvých tohoročných dvadsaťpäť kilometrov som urobila na hrádzi a popri dunajských ramenách smerom do Čunova. Keďže fúkal svižný vietor, po približne siedmich kilometroch som sa schovala do závetria. Vybrala som sa mojou obľúbenou cestičkou popri hausbótoch a ďalej popri Dunaju až na Polder. Cestou späť som zašla zase k ramenám, aby som videla tú hroznú spúšť, ktorá tam vznikla počas zimného obdobia.

Pripravila som pre vás malú fotoreportáž:

Prvú zastávku som urobila po prejdení asi dvoch kilometrov, kúsok za “Bosorkou”. Všimla som si, že nad ramenom Zuzana letí sivá volavka, chcela som si ju odfotiť. No kým som vybrala fotoaparát z brašny, už jej nebolo. No aspoň som si obliekla sveter, ktorý som si pre istotu vzala a niesla som ho v taške na zadnom kolese. Bolo si ho treba obliecť, lebo teplo mi práve nebolo.

IMG_2319

Len po pár metroch som stála znovu. Iba málokedy prejdem okolo tohto miesta bez toho, aby som nezišla dole k ramenu a neodfotila si to tam.

IMG_2320

IMG_2321

Pred odbočením pri bufetoch za čistiarňou odpadových vôd som si urobila ďalšiu fotku. Pripomenulo mi to jeseň, kedy som si fotila toto miesto naposledy.

Klikni na fotografiu.

IMG_2328

To, ako fúkal vietor, je vidieť na hladine vyrovnávacieho kanála.

IMG_2340

Keďže sa mi s vetrom veľmi nechcelo zápasiť, rozhodla som sa, že na dnes stačilo a že sa vrchom vrátim domov. Pri bufete som chvíľu postála, aby som zjedla jablko. Od smädu aj od hladu, pretože som z domu (ako je to u mňa zvykom) odišla bez raňajok. No keď som vyšla hore, rozhodnutie ísť domov som zmenila a pred ďalšími bufetmi som odbočila na cestičku vedúcu k hausbótom. Po nej som s prestávkami na fotenie prešla až k Poldru.

IMG_2360

IMG_2362

Keďže môj fotoaparát objavuje dunajské ramená pre fotokomunitu s rovnakým názvom, odfotila som si ďalšie, o ktorom som doteraz vôbec nevedela.

IMG_2366

IMG_2378

Neďaleko ústia Jaroveckého ramena do Dunaja sa slnili divé kačice a z patričnej výšky to mali pod palcom dva kormorány.

IMG_2398

IMG_2406

Od sútoku Jaroveckého ramena s Dunajom sa ponúka takýto obraz na Bratislavu.

IMG_2411

Dolu Dunajom sa plavila nákladná loď Fluvius.

IMG_2424

IMG_2435

Nárazy vetra mi niekoľkokrát zhodili bicykel. S nohou,  ktorú som si k bicyklu kúpila, nie som vôbec spokojná, pretože váhu bicykla neunesie ani v bezveternom počasí, nie vtedy, keď fúka vietor. Skúsený cyklista mi povedal, že som si mala kúpiť takú, ktorá sa montuje na zadné koleso.

IMG_2439

Nepotrvá dlho a lužný les sa zabelie kvetmi snežienok.

IMG_2461

Fotila som raz Dunaj, raz zase nejaké rameno s priezračne čistou vodou.

IMG_2486

IMG_2492

Ešte posledný pohľad na mesto.

IMG_2543

Počkala som si na červenú loď, ktorá si to šinula dolu prúdom.

IMG_2579

A tak som pomaly bola na mieste, ktoré sa volá Polder. Tamojší bufet  je v zime zatvorený, no pár cyklistov využívalo aj napriek tomu toto miesto k odpočinku.

IMG_2631

Tu sa vraciam smerom do Bratislavy. S vetrom v chrbte to už bola pasia. Aj za týmito stromami som objavila vodnú plochu. Dostať sa k nej tak, aby som si ju odfotila, bol najprv problém, no nakoniec som si cestičku našla.

IMG_2683

IMG_2684

Na hrádzi nás aj napriek peknému počasiu veľa nebolo. Určite to bolo kvôli tomu vetrisku.

IMG_2724

S ďalšími fotozastaveniami (o ktorých budem písať už inde),  som prišla bez problémov až k miestu, kde sa ťaží štrk, čo sú približne  tri kilometre od môjho domu. Tu som si všimla, že niečo začalo zavadzať v prednom kolese. Po pár metroch som zistila, že môj komputer prestal ukazovať údaje. Zastavila som, aby som uvidela, čo to je. Tu som nie príliš šťastná skonštatovala, že sa mi odlomilo “držátko” magnetu, ktorý zaznamenáva prejdené kilometre. Ani som sa nevrátila a nešla ten magnet hľadať. Zdalo sa mi, že by to bolo zbytočné, pretože z plastovej úchytky kúsok chýbal. Pomyslela som si, že som si ešte nestihla namontovať zadnú blikačku, ktorú som stratila pri poslednej vlaňajšej jazde a už tu mám ďalšiu vec, ktorú budem asi musieť zakúpiť celú novú. Toto ma naozaj vôbec nepotešilo. Ale to je “odmena” za to, ako sa o svoj bicykel nestarám a že chodím aj po horších terénoch. Ale veď preto som si kupovala trekingový bicykel 🙂

IMG_2773

Dovidenia s Kellysom!

Trasa 25 km prejdená 15.2.2014

16. februára 2014 - Posted by | Moje cyklovýlety | , ,

6 komentárov »

  1. […] Na cestách s Kellysom Prvá tohoročná ochutnávka […]

    Spätné upozorenie od Na začiatku « Na cestách s Kellysom | 16. februára 2014 | Odpovedať

  2. Obdivujem tvoju kondíciu…Vďaka za výbornú reportáž o miestach, kde som asi nikdy nebola… Na hrádzu som chodievala na korčuliach ale to je asi tri roky dozadu…Vďaka za záber našej “Eifelovky” ani si neviem predstaviť z ktorej časti je to tak krásne vidieť…

    Komentár od Viera | 16. februára 2014 | Odpovedať

    • Ako si sa rozhodla s tým bicyklom? Budeš si ho kupovať? Lebo ak áno, rada ťa na tieto miesta zoberiem 🙂

      Komentár od Daniela | 16. februára 2014 | Odpovedať

  3. …tak si sa odhodlala- aj u nás fučalo a chystal som sa dnes, ale to sa pre zmenu kvetru pridali mraky a semtam mrholenie, teda som sa aspoň venoval údržve biku. Zameškané nemám, skôr “nadbehnuté” zatiaľ 225km po okolí. Stojan je ozaj lepší vzadu u náboja- hlavne keď jazdíš s brašňami, to je stredný nanič…..

    Komentár od Jan Hudeček | 16. februára 2014 | Odpovedať

    • Mohla som sa odhodlať hlavne preto, že bol doma syn a nafúkal mi gumy. To je tiež činnosť, ktorú nemusím a s tými našimi pomôckami to ani neviem. Tých sedem km proti vetru som celkom zvládla a potom to už bolo úplne fajn. Kedy ja budem mať 225 km? Teraz ich nebudem mať ani čím merať, keďže som stratila magnetku 😦

      Komentár od Daniela | 16. februára 2014 | Odpovedať

  4. […] syna, aby mi nafúkal kolesá bicykla a ja som sa aj napriek tomu, že dosť fúkalo, vybrala na prvú tohoročnú cyklistiku.  Nedeľa strávená doma, vonku sa chystalo na dážď, ktorého sme sa v popoludňajších […]

    Spätné upozorenie od Siedmy | FAREBNÝ SVET | 16. februára 2014 | Odpovedať


Pridaj komentár

