Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Prvá tohoročná za chotár nášho mesta

Tak som sa konečne včera odhodlala a vybrala som sa bicyklovať mimo mesta. Bolo to aj preto, že bola nedeľa a pravobrežná dunajská hrádza smerom na Čunovo je počas víkendov taká preplnená, že sa mi tam vtedy nechce chodiť. Vtedy sa zvyknem vybrať opačným smerom. Aj včera sa tak stalo. Povedala som si, že idem smer  Hainburg a že kam až dobicyklujem, bude záležať nielen od momentálnej nálady,  ale  hlavne  od fyzickej kondície. Tak sa teda poďte pozrieť, kam som to až dotiahla.

Upozorňujem všetkých cyklistických pretekárov, že bicyklovanie so mnou nie je sranda. Idem takou rýchlosťou, aby som stačila vnímať aj to, aké kvietky kvitnú popri cyklistickom chodníku, či aký vták vzlietol na neďalekom poli. Preto mi moje túry trvajú oveľa dlhšie ako tým, ktorí letiac za rekordnou hodinovou rýchlosťou nevidia ani to, že majú pred sebou nejakú závoru (za životom mladého muža mi je úprimne ľúto).

Bolo skoro jedenásť hodín, keď som vychádzala z domu. Zamierila som k ekonomickej univerzite a odtiaľ na hrádzu. Keďže som išla popri Starom moste, musela som si urobiť jednu dokumentačnú fotografiu. Z mosta viditeľne ubúda,  fotka je TU.

Po približne dvadsiatich minútach som zastavila na úrovni Riverparku, kde som tiež urobila zopár fotografií. Jedna z nich dokumentuje, že včera to aj v opačnom smere bolo celkom husté. Zaujímavé bolo, že som stretala mnohých peších turistov, mladých ľudí, ktorí nehovorili po slovensky.

IMG_6426

Cesta ubiehala v pohode, o chvíľu som bratislavský chotár opustila a ocitla som sa na rakúskom území. Bratislava mi zostala za chrbtom a ja som na chvíľu zastavila aj kvôli tomu, aby som si odfotila miesto, kde som bola pred týždňom.

IMG_6428

collage_KELLYS 01

Znamením, že sa už pomaly blížim do Wolfsthalu, bola aj studňa v šírom poli, po mojej pravici. Už som ju fotila toľkokrát, ale fotky som ešte nikdy nepublikovala. Tak to urobím teraz.

IMG_6464

Aj kvety scilly som už tento rok odfotila asi stokrát, znovu som neodolala. V spojení so zelenou trávou vyzerli nádherne.

IMG_6470

O chvíľu sa v diaľke ukázali prvé domy pohraničnej obce Wolfsthal a benzínová pumpa v nej. Pred ňou ma tabule nasmerovali poza domy a záhrady, aby som sa po pár metroch znovu vrátila na chodník popri hlavnej ceste. V dedine som si urobila niekoľko zastávok na fotenie.

IMG_6476

IMG_6491

collage_kellys02

Za obcou, na križovatke cyklistických ciest, ma nemilo prekvapila vec, ktorú som doteraz na rakúskom území nevidela. Preto si myslím, že autori počmáraných cykloznačiek sú na 99,9 % slovenskí primitívi. Bohužiaľ, nemám pre nich krajšie označenie. Rovnako počmárané značky boli aj pred Hainburgom.

collage_kellys03

IMG_6542

IMG_6544

Ako je vidieť na predošlej fotografii, cyklistov pribúdalo aj v opačnom smere. No odfotila som si aj športovcov, ktorí sa venovali inému panskému huncútstvu, než je bicyklovanie. Fotografia je nekvalitná, pretože bol ešte stále dopoludňajší opar a musela som to miesto nazoomovať na maximum.

IMG_6553

V neďalekých záhradách som si všimla, že už kvitnú broskyne.

IMG_6571

Časom, za ktorý som prišla do hainburgského prístavu, sa radšej chváliť nebudem. Ale každému musí byť z množstva fotografií jasné, že som tých vyše dvadsať kilometrov neurobila za hodinu.

IMG_6577

IMG_6587

Po prestávke v prístave, ktorú som využila na doplnenie energie a tekutín, som sa vybrala ďalej. Na rakúskom úseku Dunaja sa čosi buduje. Z informačnej tabule som sa dozvedela, že sa jedná o protipovodňové opatrenia.

IMG_6632

Mám rada túto alej za Hainburgom, no zdá sa mi, že aj tam tých stromov za posledné roky ubudlo. Je odtiaľ pekný pohľad na hainburgský hrad.

IMG_6640

IMG_6642

A tu som už pod mostom, ktorým sa je možné dostať na druhú stranu Dunaja. Lenže ja tam teraz nejdem, vybrala som si iný cieľ. Kúpeľné mestečko Bad Deutsch Altenburg.

IMG_6646

IMG_6651

Tam som sa po príchode najprv na chvíľu zastavila pri Dunaji, potom som úplne zadným chodníkom kúpeľného parku prešla popri bicykli na jeho druhý koniec. Bicyklovanie je tam zakázané.

IMG_6667

IMG_6685

IMG_6738

IMG_6747

IMG_6779

Z kúpeľnej časti mestečka som prešla ďalej a tu som sa na križovatke rozhodovala, čo teraz.  Mohla som pokračovať von z mesta za rímskymi pamiatkami, ale časovo by mi to už nevyšlo. Tak som len čumela ako hus do piva do tej mapy pri ceste, no stále som na mape nevedela nájsť to, čo som hľadala. Nevedela som si totiž spomenúť na názov kostola, pri ktorom som už bola, ale išla som k nemu strmou cestou od Hainburgu. Tentoraz som chcela prísť na to, ako sa k nemu dá dostať ináč. Tak som sa na to spýtala najprv dvojice mladých ľudí, ktorí neďaleko mňa venčili psíka. Keďže som na mape stihla nájsť len Elisabeth Kapelle, moju otázku som postavila tak, či sa kostol nad mestom volá Elisabeth Kapelle. Ich odpoveď bola, že áno. Aj mi povedali dve možnosti, ako sa k nemu dostanem. Tak som teda išla. Kráčajúc vedľa bicykla do veľmi strmého kopca som stretla pani, ktorej som sa znovu spýtala, či idem dobre ku Kapelle. Asi som si mala uvedomiť aj ja sama, že kaplnkou by nenazvali veľký nádherný kostol. Pani mi povedala, že nie, tá je na opačnom konci mesta, ale že idem tiež ku kostolu, veľmi peknému, aj s cintorínom. To som si už bola istá, že idem vlastne tam, kam som chcela ísť.

IMG_6864

IMG_6875

IMG_6878

Na tomto mieste som si povedala, že je najvyšší čas, aby som to obrátila na cestu domov. Tak som teda prišla na križovatku, na ktorej som videla smerovku Hainburg. Vybrala som sa po nej a prišla som ku kruháču, od ktorého som mohla ísť rovno do Bratislavy. Lenže to som ja ešte nechcela. Mala som v pláne urobiť niekoľko fotografií hainburgského mosta cez Dunaj. Hanbím sa to priznať, ale dopravné značenie nie je mojou silnou stránkou. Teda, lepšie povedané, jeho čítanie a správanie sa podľa toho. Prišla som znovu na ďalšiu kruhovú križovatku, z nej jedna možnosť viedla aj na most, ale ja som nevedela nájsť odvahu, aby som tade išla s bicyklom. Uprostred kruháča stála “skupina mužov”, ktorí tiež nad čímsi špekulovali. Vyzerali ako ja,  keď som stála pred mapou na križovatke v Bad Deutsch Altenburgu a hľadala kostol, či ako som nerozhodne stála na okraji cesty a nevedela som, či sa môžem vybrať tou cestou, ktorá ma privedie na most. Nakoniec som to riskla a ten krátky úsek som prešla, aby som sa potom dostala na chodník pre peších a cyklistov, ktorý vedie po oboch stranách mosta.

IMG_6918

IMG_6920

Na moste som si urobila niekoľko záberov, prešla som na jeho koniec a tam som sa cez cestu vybrala na jeho druhú stranu, aby som sa ňou znovu vrátila do Hainburgu.

IMG_6923

IMG_6925

IMG_6928

IMG_6942

IMG_6959

Tu, už mne veľmi dobre známou cestou, som sa dostala znovu do prístavu v Hainburgu, kde som sa ešte na chvíľu zastavila a kochala som sa atmosférou tohto miesta. Bolo tam množstvo ľudí, v neďalekom parčíku sa na detskom ihrisku hralo veľa detí (dosť  ma prekvapil počet tureckých detí), bolo počuť často aj slovenčinu, dokonca aj slovenskí psíkovia sa prišli vyvenčiť do Hainburgu. Možno to bolo ináč, možno tam majitelia tých psov aj žijú.

IMG_6973

IMG_6990

IMG_7011

Hodiny ukazovali skoro pol piatej. Keďže som nechcela prísť domov za tmy, bol najvyšší čas, aby som sa vybrala na spiatočnú cestu do Bratislavy.

IMG_7022

Záznam na celú obrazovku 10. 3. 2014 133611.bmp

Túra: 9.3.2014 – 56 km

10. marca 2014 - Posted by | Moje cyklovýlety | , , ,

7 komentárov »

  1. Musel to byť krásny výlet…Cesta bicyklom ťa omnoho viac spája s terénom ako cesta autom…Si poriadny vytrvalec a podarili sa ti užasné fotografie…

    Komentár od Viera | 10. marca 2014 | Odpovedať

    • Presne v tom je to čaro bicyklovania, že si súčasťou prírody, či jednoducho prostredia v ktorom sa pohybuješ. Bicyklovanie v mestách až tak neobľubujem, preto hovorím o prírode. Môžeš sa hocikedy zastaviť, zostúpiť a pokochať sa pohľadom. Možno, že keby som si sama šoférovala auto, tak by som zastavila častejšie, ale tam to nie je vždy možné, keď uvidíš niečo, čo stojí za dlhšie pozretie, či odfotenie.

      Komentár od Daniela | 10. marca 2014 | Odpovedať

  2. Pani Daniela, ako dobre že ste odfotila tú starú studňu za hranicami pred Wolfstahlom, lebo už je zlikvidovaná. Mne normálne chýba keď idem na letisko autom, vždy som ju obdivovala ako raritu.

    Komentár od Jolana | 12. marca 2014 | Odpovedať

    • Ale veď ja som ju fotila v nedeľu, vtedy tam ešte bola. Možno bola niekde ešte ďalšia, o ktorej však ja neviem. Ale keby ste si také studne chceli pozrieť, vyberte sa do Maďarska. Medzi Dunakiliti a Rajkou som tiež také videla.

      Komentár od Daniela | 12. marca 2014 | Odpovedať

  3. Je však možné, že vtedy ju len opravovali, lebo vidím že ste to fotila len teraz.

    Komentár od Jolana | 12. marca 2014 | Odpovedať

    • Je dosť možné, že tam naozaj nejaký čas nebola, že sa na nej podpísali nejakí (najskôr slovenskí) vandali. Všetko je možné. Veď si pozrite tie cyklistické značky, ktoré som za roky rokúce nikdy nevidela počmárané, ako vyzerajú teraz. Neverím, že je to robota Rakúšanov.

      Komentár od Daniela | 12. marca 2014 | Odpovedať

  4. […] Klikni TU. […]

    Spätné upozorenie od Dvestovku už mám za sebou « Na cestách s Kellysom | 17. marca 2014 | Odpovedať


Pridaj komentár

