Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Nivou Moravy

Pri poslednej víkendovej cyklistike som mohla odovzdať ďalej to, čo som pred časom dostala od iných. Robila som sprievodcu cyklotúrou  cyklistovi a fotografovi, ktorý na rakúskom území ešte nikdy nebicykloval. Slovenskú stranu rieky Moravy má prejazdenú, ale tú rakúsku absolvoval so mnou prvý raz.

Aby sme si skrátili čas a cestu k cyklistickému mostu v Devínskej Novej Vsi, na úsek od Eurovei až skoro po Sandberg sme sa odviezli autobusom. Môjmu parťákovi som musela dokumentovať fotkou v mobilnom telefóne to, že sa vezie s bicyklom v autobuse, čo bola pre neho asi aj trošku potupa, ale kvôli mne to absolvoval 🙂 Z autobusu sme vystúpili približne dva kilometre od spomínaného cyklomosta a potom sme už využívali len naše nohy, aby sme sa dostali tam, kam sme chceli a nakoniec až domov.

Po prejdení Mosta Slobody sme sa dostali k zámku Schlosshof a odtiaľ sme pokračovali na Marchegg. Cestu lemovali stromy s dozrievajúcimi čerešňami, nad ktorými sa vznášali kŕdle škorcov. Popri ceste sme pozorovali krásy tamojšej flóry. Červené kvety divých makov, biele margarét a rumančekov, modré nevädze, stračie nôžky a mnoho iných.  Už z diaľky nás upútalo aj fialovo-bordové makové pole, ktoré bolo asi na úrovni nášho Devínskeho jazera. Všetky tieto krásy stáli za to, aby sme zišli z bicyklov a zamestnali naše fotoaparáty.

V Marcheggu sme si urobili prvú väčšiu prestávku. Nielenže sme si nafotili čo-to z mestečka, ale vošli sme aj do areálu tamojšieho zámku a za ním sa nachádzajúcej známej bocianej kolónie.

IMG_0461 IMG_0497 IMG_0552

V Marcheggu sme strávili celú hodinu a po nej pokračujeme ďalej. Keď sme boli medzi obcami Baumgarten an der March a Zwerndorf, zastavili sme na ďalšie fotenie makového poľa. Aj to malo pre mňa nezvyčajnú farbu, akú som dovtedy nevidela. Po makovej fotoprestávke v ceste pokračujeme do Angernu a tam si to nasmerujeme k rieke Morave, kde si chvíľku počkáme na kompu, ktorá je práve na slovenskej strane. Po šiestich minútach, odkedy sme na rakúskom brehu zišli z bicyklov, sme už na slovenskej strane pred občerstvovacou stanicou. Kúsok od rieky je hostinec, kde dotankujeme potrebné tekutiny a vydáme sa po slovenskej strane rieky Morava na cestu domov.

O pol hodiny zastavujem aspoň na jedno cvaknutie krásnej okolitej prírody, ktorú až gýčovo dokresľuje modrá obloha s bielymi oblakmi. Netrvalo dlho, do cesty sa nám postavila ďalšia občerstvovacia stanica vo Vysokej pri Morave, ktorú neobídeme iba tak. Vypijeme zakúpené nápoje a pokračujeme ďalej.

Po niekoľkých kilometroch sa nám po pravej strane otvára pohľad na vodnú plochu, pri ktorej sú na jej jednom brehu stroje na ťažbu piesku. K  štrkovisku Židovky mierime aj my. Môj spoločník využíva prestávku na kúpanie, ja na fotenie.

IMG_0866 IMG_0951

Vraciame sa späť na cyklistický chodník a na obzore sa nám už črtá televízna veža na Kamzíku. Bratislava sa začína približovať. V diaľke je pred nami Devínske jazero a Devínska Nová Ves. Prechádzame okolo bocianieho hniezda a dosť často zastavujeme kvôli foteniu. Zastavujeme sa aj pri rybárovi, ktorý chytá ryby pri ústí riečky Malina do rieky Morava.  Veža je stále bližšie.

Keď sme pri železničnom moste, po ktorom sme z druhej strany rieky videli dopoludnia práve prechádzať vlak, zastavujeme znovu na fotenie. Slnko sa už skláňa k obzoru, je príjemné mäkké neskoropopoludňajšie svetlo. Prichádzajúc k cyklistickému mostu sa rozhodujeme, či pokračujeme domov na bicykloch alebo znovu využijeme služby MHD. Nakoniec som sa rozhodla, lebo vlastne sa jednalo o mňa, že to domov skúsim po vlastných. Pod hradom Devín si dáme ešte jednu občerstvovaciu a potom už ideme do Bratislavy. Pri Moste SNP sa naše cesty rozchádzajú, každý si ideme svojím smerom domov.

IMG_1065 IMG_1119 IMG_1129 IMG_1137 Mapka nedeľnej cyklotúry  (25.5.2014) s celkovým počtom km 95, z čoho som 15 km prešla autobusom MHD. Marchegg cyklo

27. mája 2014 - Posted by | Moje cyklovýlety | , , , , , , , ,

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.