Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Do Hamuliakova zase ináč

Keď som tu desiateho augusta ukončila zápisky z posledného výletu k Neziderskému jazeru, mala som vtedy na konte necelých 1300 tohoročných kilometrov. Za uplynulých sedem týždňov mi pribudlo ďalších tristo. Pri tom nevľúdnom letnom daždivom počasí na viac nevyšlo 😦 Nazbierali sa mi nielen motaním sa po hrádzi, o tom písať nebudem, ale aj vďaka trom  výletom mimo mesta. O nich  sa oplatí zmieniť. Prvý, o ktorom vám napíšem, mal cieľ v Hamuliakove.

Ani sa mi to nechce veriť, ale od posledného bicyklovania do Hamuliakova uplynú čoskoro dva roky. Naposledy som sa tým smerom bola bicyklovať  11. októbra 2012. V pondelok, začiatkom tohto týždňa, sa od rána ukazoval pekný deň. Aj keď som mala v pláne úplne niečo iné, veľmi rýchlo som pracovné plány zamenila za bicyklovanie. A práve v ten deň som sa vybrala smerom na Hamuliakovo. Na rozdiel od poslednej cesty, kedy som si za cieľ dala románsky kostol v obci, táto posledná cesta bola zameraná skôr na prírodu v okolí Dunaja a dunajských ramien.

Aj keby sa niekomu zdalo, že do Hamuliakova sa dá ísť jedinou možnou cestou, nie je to tak. Aj tentoraz som na veľkej časti trasy použila cestu, akou som dovtedy ešte nikdy nešla. Nechala som sa viesť kamarátom M., ktorý to tam poznal.  Kúsok za Vlčím hrdlom sme zišli z dunajskej hrádze a priblížili sme sa viac k rieke. Prechádzali sme popri vysokých kopcoch štrku, ktoré som doteraz videla vždy iba z druhej strany Dunaja. Touto cestičkou sme sa dostali až k dunajskému ramenu, o ktorom som dovtedy ani netušila. Ako som už spomenula, august bol poriadne daždivý a preto aj terén popri ramene bol dosť náročný. Všade bolo plno vody a blata.  Od chvíle, ako sme sa z hrádze dali dole, nestretli sme žiadneho cyklistu, iba zopár motorizovaných rybárov. Chcela som sem uviesť meno toho ramena, ale ani na mape nie je nijako pomenované.

Hamuliakovo

Neverili by ste, aké zaujímavé zákutia som počas tejto cyklotúry objavila. Nikdy by som nebola pomyslela, že aj na takom mieste sa môžu nájsť rôzne chatky. Tu sú fotografie, z ktorých sa môžete navnadiť a niekedy sa aj vyberte týmito peknými a zaujímavými miestami.

Prvé zastavenie a fotenie pri Dunaji.

DSCN2679

Prechádzame popri veľkých haldách štrku vyťaženého z rieky.

DSCN2684

Krajina vôkol je pekne zelená, zážitok umocňuje modrá obloha.

DSCN2682

A už sme pri ramene Dunaja.

IMG_4628

Viac počujeme ako vidíme, že sa tu nachádzajú rybári.

IMG_4629

Najprv sa vyberieme tak, že Dunaj máme po pravej ruke.

IMG_4659

Sme úplne na cípe, pred nami je už veľký Dunaj.

IMG_4703(2)

Vraciame sa späť a vydávame sa ďalej druhým brehom ramena. Je vidieť, že toto miesto je pravdepodobne rybárskym rajom.

IMG_4755

Pokračujeme ďalej, našťastie aspoň kúsok cesty, kde je sucho.

IMG_4787

Znovu prichádzame bližšie k rieke.

IMG_4807

Sme na mieste, odkiaľ vidíme cíp zeme, kde sme boli pred necelou hodinou.

IMG_4811

Vidíme tam dvoch vtákov – volavku a kormorána.

IMG_4812

Po brehu rieky ideme ďalej.

IMG_4829

Prichádzame k jednej z rybárskych osád.

IMG_4859

IMG_4850

Keď som si priblížila Bratislavu na maximum, videla som toto:

IMG_4855

Dlho sme sa nezdržali. Pofotili sme a pokračovali ďalej. To sme už prišli na miesto, z ktorého sme nakoniec museli vyjsť na hrádzu. Boli sme na ďalšom cípe. Aj tu bola ďalšia rybárska osada.

IMG_4909

IMG_4902

IMG_4905

IMG_4920

Stôl a lavičku sme využili na chvíľu oddychu a na malé občerstvenie.

IMG_4889

Odtiaľto už ideme von na hrádzu a pokračujeme do Hamuliakova.

IMG_4942

Netrvalo dlho a pred sebou sme už videli vežu hamuliakovského kostola.

IMG_5016

Schádzame dolu z hrádze a mierime do bufetu.

IMG_5021

Domov do Bratislavy sme išli už len po hrádzi.

IMG_5026

Trasa merala 48,5 km

25.8.2014

27. septembra 2014 - Posted by | Moje cyklovýlety | , ,

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Pridaj komentár

