Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Na pozvaný obed do Dunakiliti som si to odbicyklovala

Koncom augusta ma môj mladší syn pozval na obed do Dunakiliti. Bol to obed z príležitosti  mojich narodenín. Pozvanie som s radosťou prijala o to viac, že do D. sme si to museli spolu odbicyklovať. Keďže som už raz v Dunakiliti bola, cestu  som poznala. No nakoniec sme tam išli úplne ináč, ako som predpokladala.

Po prejdení hraníc za mestskou časťou Čunovo sme sa vydali do Maďarska po hrádzi, teda pri bývalom hraničnom dome sme nezišli na označený cyklistický chodník. Synovi som povedala, že nás čaká štrkovitá cesta, aj napriek tomu súhlasil, aby sme ňou pokračovali do Dunakiliti. No nie štrk, ale nálety mušiek nás od tejto trasy odradili. Bolo ich toľko, že sme sa neodvážili vôbec otvoriť ústa, niečo povedať. Bolo to veľmi nepríjemné. Podobné nálety som zažila už aj na túre k Neziderskému jazeru, na rakúskom území nás tiež takto obťažovali. Vtedy som to zabudla v príspevku spomenúť. Preto sme pri najbližšom zjazde z hrádze zišli dole a pokračovali po oficiálnom cyklochodníku.

dunakiliti na úpravu

dunakiliti na úpravu1-002

No v Rajke sme buď prehliadli, alebo tam žiadna smerovka do Dunakiliti nie je. Cyklistický chodník nás vyviedol až za obec, kde nás to smerovalo na Bezenye.  Tam sme zastali a ako sme pokukovali po smerových tabuliach, zbadali sme, že do Dunakiliti bola smerovka tým smerom, odkiaľ sme prišli. Tak sme sa teda vrátili, no intuitívne som na najbližšej križovatke odbočila doprava a po niekoľkých metroch sme prišli k tabuli, ktorá nás už smerovala do Dunakiliti.

dunakiliti na úpravu2

Ako je vidieť zo smerovej tabule na fotografii, do Dunakiliti sme mali už len 6 km. Túto vzdialenosť sme prešli normálnou cestou s autami, cyklistický chodník tam neexistuje. Na tejto krátkej vzdialenosti sme si urobili jednu prestávku pri kempe, ktorý sa nachádza medzi obcami Rajka a Dunakiliti.

DSCN5548-001

Dunakiliti sa nachádza v severnom cípe Malého Žitného ostrova, v časti zvanej Horný Žitný ostrov, v blízkosti starého ramena Dunaja. Obec je bránou krajiny, aj keď tento vchod používa len málo ľudí. Podľa niektorých zdrojov dostala svoje meno od tureckého slova kilit, čiže kľúč. Obcou sme prešli bez zastavenia a zastali sme až tesne pred cieľom. Kúsok pred objektom, v ktorom sa nachádza csárda, do ktorej sme išli, sa pásli kone. To potvrdzuje tiež informáciu, že obľúbeným spôsobom trávenia voľného času je tu jazda na koni spojená s prehliadkou ostrovného sveta či vozenie sa na koči.

DSCN5551

DSCN5573

DSCN5580

Typická maďarská csárda pokrytá trstinou sa nachádza pri jednom z dunajských ramien.  Areál, v ktorom sa nachádza, je veľmi pekne upravený a okrem gastronomických služieb ponúka aj veľa možností na trávenie voľného času. My sme sa posadili k stolu, ktorý bol na krytej terase, mali sme výhľad na vodu. Z bohatej ponuky sme si objednali jednu z typických krajových špecialít. Bola to fazuľová polievka Jókai s domácou údenou klobásou, údeným kolienkom, mrvencami a smotanou, ktorú nám priniesli po malom predjedle. K polievke sme si dali perfektný domáci, ešte teplý chlieb. Jedlo bolo tak sýte, že som to všetko nedokázala zjesť.

DSCN5587

DSCN5588

dunakiliti na úpravu3

Po zjedení sme sa ešte nejaký čas zdržali v areáli a potom sme sa vybrali hľadať ďalšie známe miesto obce Dunakiliti, kaštieľ s golfovým ihriskom.

Výsledky vyhľadávania pre „dunakiliti na úpravu“

Trošku sme sa pomotali po obci, kým sme našli cestu ku golfovému areálu. Odtiaľ sme prešli kus po hrádzi až po miestnu konzerváreň. Tam sme sa znovu vrátili do obce a nasmerovali si to naspäť domov.

dunakiliti na úpravu4

Trasa merala 66,5 km

29.8.2014

dunakiliti mapa

27. septembra 2014 - Posted by | Moje cyklovýlety | ,

2 komentáre »

  1. Skoro 67 km, to vůbec není špatné. Krásná krajina, výborné jídlo a hlavně pěkné počasí. 🙂

    Komentár od pizlik1 | 29. septembra 2014 | Odpovedať

    • Hah, na tie tvoje vysokohorské výkony nemám ani zďaleka! No aj ja som už zvládla aj onakvejšie túry – vyše sto km, lenže to už bolo pre mňa viac utrpenie ako radosť z bicyklovania. Pozri si napr. jeden z posledných – Windradweg – tá bola cez stovku. Niekedy nemusí byť ani veľa km, no fúka taký vietor, že to dá zabrať za dvojnásobok km.

      Komentár od Daniela | 29. septembra 2014 | Odpovedať


Pridaj komentár

