Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Voňavá agátová túra cez tri krajiny

Keď mi to nevyšlo zo začiatku jari s tou čerešňovou túrou, včera som absolvovala inú, tiež krásnu a voňavú. Agátovú. Tentoraz nešlo len o nejaké malé územie s agátmi, tie sa naopak vyskytovali po celej trase. A tá bola takáto:

Petržalka – Kittsee – Pama – Deutsch Jahrndorf – Trojhraničný bod – Rajka – Čunovo – Petržalka

O pol jedenástej sme prešli podchodom železničnej stanice v Petržalke na Kopčiansku ulicu, ktorou sme sa dostali na rakúske územie v katastri obce Kittsee.

Bolo niečo po jedenástej, keď začal na mňa prichádzať hlad. Využila som teda odpočívadlo kúsok za Kittsee a konečne som si dala prvé jedlo dňa. Príjemný tieň robili agáty pri ceste.

Pred Pamou už funguje vyhliadka. Informácie na nej hovoria, že ju vybudovali kvôli pozorovaniu dropov. My sme, žiaľ, žiadneho nevideli.

Obci Pama sme sa vyhli, ideme poza ňu. Vôkol je všade toľko krásy.

Prichádzame k pre mňa už známemu miestu – Zeiselhofu. Kaplnka je v tieni rozkvitnutých agátov.

Cestu od Zeiselhofu do Deutsch Jahrndorfu nám lemujú takéto bodliaky.

Prichádzame do obce a kúsok za obecným úradom odbočíme trošku z hlavnej cesty.

Znovu sa vraciame k cyklotrase. Aj tu prechádzame okolo agátov.

Na hranicu s Maďarskom to bolo odtiaľto už len kúsok, ale my sme odbočili o niečo skôr a prichádzame k miestu, ktoré bolo cieľom tejto cyklotúry.

Nenápadné smerové tabuľky oznamujú, že sme skoro na mieste. Na tomto mieste odbočujeme.

Niekto, kto o tomto mieste vopred nevie, nemá šancu si ho všimnúť. Zdá sa mi, že niektoré tabule, ktoré oznamovali vstup do inej krajiny, zmizli. Či som si ich len nevšimla? No vojenský stan neďaleko miesta, kde sme odbočili k Trojmedziu, o niečom hovorí…

Toto je už moja tretia návšteva tohto miesta.

Ak by ste si chceli pozrieť tie predošlé, môžete TU a TU.

Dovidíte až na Bratislavský hrad.

Pokračujeme ďalej do Rajky.

Asi sme mali zvoliť inú cestu, pretože prechod cez železničnú trať, ktorým som prechádzala pred dvomi rokmi, je už zrušený.

Ideme až na druhý koniec Rajky, kde si dáme chutný obed.

Túto viac ako päťdesiatkilometrovú túru sme mohli zvládnuť len vďaka tomu, že sme išli pohodovým tempom a že sme sa každú chvíľu niekde zastavili.

Dôvod sme si vždy nejaký našli 🙂

Rajka sa s nami lúči.

No my sa na jej území ešte raz zastavíme. Toto miesto mám rada a nikdy ho neobídem. Z cesty, ktorá vedie do Čunova, treba na konci lesíka odbočiť  kúsok doprava.

Bolo pol šiestej, keď sme na tomto mieste vyšli na hrádzu a o necelú  štvrťhodinu znovu zastavujeme, lebo sme smädné.

Z bufetu Na obrátke pokračujeme do Bratislavy, ale tiež nejdeme priamo po hrádzi. Pri Poldri sme to znovu vzali spodnou cestou popri rieke.

Rieku som fotila idúcky z bicykla.

Cestou popri hausbótoch som si na druhej strane dunajského ramena všimla nejakého vtáka. Myslela som si, že je to kormorán. No priblíženie s fotoaparátom ukázalo, že je to volavka.

Až domov mi cestu lemovali agáty.

Túra: 21.5.2016 – 54 km

22. mája 2016 - Posted by | Moje cyklovýlety | , , , , , ,

10 komentárov »

  1. ty si ale rýchla ! cestopis ako vyšitý – ďakujem(e) JL

    Komentár od Judita | 22. mája 2016 | Odpovedať

  2. Moc hezký výlet a pěkně zdokumentovaný … my jezdívali výlety na Šumavě nebo okolí Plzně … tak teď jsem se cítila tak mile na té rovince … úplně cítím to jaro z fotek, opravdu hezká místa …..
    Jarka

    Komentár od Jarka | 23. mája 2016 | Odpovedať

    • Ďakujem za komentár. Takže už len bývalá cyklistka, či ešte aj súčasná? Na Šumave to je určite v kopcoch, ale aj tam sa dajú nájsť trasy, ktoré by som zvládla. Ja totiž kopčeky veľmi nemusím, píšem to na tomto blogu dosť často 🙂 Napríklad v okolí Lipna. Roky tam túžim ísť s bicyklom, ale asi mi to už nevyjde 😦

      Komentár od Daniela | 23. mája 2016 | Odpovedať

  3. Klobouk dolů, Dani, to tedy byla pořádná túra, ale nádherná! Viděli jste spoustu krásných míst, kde se dalo zastavit. Autem se to vždycky nedá.
    Když si představím vůni akátů, která vás provázela, to musela být pohádka. U nás ještě akáty nekvetou.
    Jelo se vám asi docela pohodlně, vidím, že krajina je většinou rovinatá.
    Fotky máš úžasné, zvlášť ty s vodou (zátiší s loďkou je skvostné) a pohledy do krajiny.
    Prostě skvělá reportáž. 🙂
    Přeji příjemné dny v novém týdnu. ☼

    Komentár od Hanka | 23. mája 2016 | Odpovedať

    • Hanka, keby si si pozrela príspevky z minulých rokov, tak by si videla, že taká 50km túra, to bolo pre mňa skoro nič. Mám tu aj cyklotúry cez 100 km. Ale to mi už išlo o vypľutie duše 😦 A hlavne potom tie nasledujúce dni, kedy som sa z toho zotavovala. S rokmi bicyklujem stále menej a stále kratšie trasy 😦 Ďakujem za pochvalu fotiek.

      Komentár od Daniela | 24. mája 2016 | Odpovedať

  4. Danielko, my jsme s přítelem trávili všechny víkendy a i část dovolené na chatě na Šumavě. On už není mezi námi a já se teď starám o nemohoucí maminku. Moje milovaná kola odpočívají, není na ně čas. Když nepočítám malé projetí nebo vedle do vsi něco malého nakoupit.
    Třeba to Lipno vyjde. Na Třeboňsku je prý taky hezky pro cyklisty. Přeju hodně šťastných a krásných kilometrů. J.

    Komentár od Jarka | 23. mája 2016 | Odpovedať

    • Jarka, to mi je úprimne ľúto okolností, pre ktoré už nebicykluješ. Začala som tykať, nevadí? Či sa dostanem niekedy k Lipnu alebo na Třebíčsko, to je už jedno, lebo oboje sú pre mňa rovnako ďaleko 😦 Nemám auto, ani žiadneho parťáka s autom, takže veľmi tomu neverím, že by som sa tam ešte niekedy dostala. Ale poznám tie miesta z minulosti. Bola som tam aj na dovolenke, aj na služobnej ceste. Ďakujem za prianie!

      Komentár od Daniela | 24. mája 2016 | Odpovedať

  5. Krásny výlet! A zdá sa, že máš parťáčku!

    Komentár od daniela | 28. mája 2016 | Odpovedať

    • Áno, s Juditou sme za posledné roky už nejaké kilometre spolu prešli 🙂

      Komentár od Daniela | 29. mája 2016 | Odpovedať


Pridaj komentár

