Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Za rímskymi pamiatkami v Niederösterreich

Včera bol možno posledný deň tohto roka, kedy som sa vydala na dlhšiu cyklistickú púť. Počasie je zo dňa na deň chladnejšie, takže túto moju obľúbenú činnosť budem musieť odložiť až do jari budúceho roku. No možno nás ešte príroda prekvapí aj peknými dňami a môj včerajší výlet do  Dolného Rakúska nebol v tomto roku posledný.

Plán bol  Hainburg, kúpeľné mestečko Bad Deutsch-Altenburg a vínne pivničky za dedinou Prellenkirchen.  Nakoniec sme z Hainburgu pokračovali ďalej, aby sme si pozreli archeologické pamiatky z rímskych čias v oblasti  Petronell – Carnuntum.  Za dedinou sme bez problémov našli rímsky amfiteáter, prehliadku v dedine sme vynechali. Asi najznámejšiu pamiatku – Heidentor sme stále nevedeli nájsť. Motali sme sa tam stále dokola, kým sme konečne nenašli smerovú tabuľu k tomuto miestu.

Potom sme sa vybrali inou cestou domov a na tejto ceste sme mali navštíviť vínne pivničky, ktorých ponuka burčiaku je popri ceste aj v slovenskom jazyku. Nakoniec sme tadiaľto len prešli, na burčiak sme sa nezastavili. Tento kopček som samozrejme ako obyčajne nezvládla, vyšliapala som si ho pekne vedľa bicykla. No príchod na vrchol bol odmenou. Vítala nás tabuľa ďalšieho rakúskeho kraja Burgenland a vpravo od nej nádherný pohľad na našu Petržalku. Slovo nádherný berte s rezervou… Potom už cez obce Berg a Kittsee nebolo ďaleko domov. Určite som sa v tejto oblasti nebola bicyklovať poslednýkrát.

 Trasa 718224 – powered by Bikemap

Túra: 1.10.2010 – 65 km

2. októbra 2010 - Posted by | Moje cyklovýlety | , , , ,

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Pridaj komentár