Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Po hrádzi do Dunakiliti

Včera bolo nádherné počasie pre cyklistov. Svietilo slnko, nefúkal vietor, teplota taká akurát. Bol to najvhodnejší čas vybrať sa zase niekde do sveta.

Keďže som dopoludnia vybavovala veci v meste, na cyklistiku zostávalo už len popoludnie. Takže zraz bol dohodnutý na trinástu hodinu pri bufete Bosorka, ktorý sa nachádza  na spojnici dunajskej hrádze s Dolnozemskou ulicou. Na dohodnuté miesto som sa vybrala skôr a úplne náhodou som sa s dohodnutým parťákom stretla práve na úrovni čerpacej stanice Agip, kam som si išla pred cestou doplniť vzduch v zadnom kolese.

Prvé zastavenie bolo až v Čunove pri bufete Na obrátke. Tam sme sa rozhodovali, ktorou cestou ďalej. Pri mojich cyklocestách ma vždy lákala cestička, ktorá je za závorou smerom na Maďarsko. Sama som sa tam nikdy neodvážila ísť, tak sme si teda vybrali túto prieskumnú trasu.

Kvalita terénu sa oproti nášmu povrchu hrádze podstatne zmenila. Je to štrkovitý povrch, po ktorom sa nešlo najlepšie. Len kúsok od závory nás vítala tabuľa s maďarským nápisom “Államhatár”.  Po hrádzi sme prešli až na úroveň dediny Dunakiliti, kde sme z hrádze zišli a potom sme už išli len po normálnych asfaltových cestách, po ktorých jazdia aj autá. Ich frekvencia nebola príliš veľká, takže mi to veľmi neprekážalo.

Z Dunakiliti, kde sme si v strede dediny preštudovali mapu, sme sa vydali smerom na Rajku. Medzi týmito dvomi obcami je turistický kemp, v jeho priestoroch sme si urobili prestávku na občerstvenie a oddych.

Po asi polhodinovej pauze sme sa vydali znovu na cestu domov. V Rajke sme na jednej z križovatiek zabočili doprava, prešli sme okolo kostola a dostali sme sa na cestu so žltou značkou a dokonca aj s ručne namaľovanými značkami pre cyklistov. Po niekoľkých kilometroch sme boli znovu na známom území na okraji mestskej časti Čunovo a odtiaľ viedla naša cesta až domov.

F O T O G R A F I E

Trasa 1332993 – powered by Bikemap

Počet kilometrov zaznamenaných včera na mojom počítadle bol 58. Mapka  je z bodu stretnutia.

Fotografia nižšie je mapka, ktorá bola na informačnej tabuli v kempe.

Túra: 22.9.2010

23. septembra 2010 - Posted by | Moje cyklovýlety | , ,

Jeden komentár »

  1. […] Pred pár dňami ma prekvapila ďalšia skutočnosť, ktorá sa týka cyklistiky v Bratislave. To, že mojou najčastejšou trasou je dunajská hrádza po bufet Na obrátke, prípadne ďalej k vodnému dielu, som už písala. No raz som sa od spomínaného bufetu vybrala ďalej, lebo ma lákalo vidieť, čo je za rampou, ktorá je len niekoľko metrov za bufetom. O tom, čo som sa dozvedela, som písala v článku Po hrádzi do Dunakiliti […]

    Spätné upozorenie od Cyklotrasa v Rusovciach ešte raz « Na cestách s Kellysom | 27. apríla 2013


Pridaj komentár