Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Cyklotrasa v Rusovciach ešte raz

O tom, že bratislavský úsek cyklistickej cesty EuroVelo 6 bol koncom minulého roku obohatený o úsek, ktorým sa dá dostať z dunajskej hrádze do mestskej časti Rusovce, som tu už písala. Bola som tam hneď pri mojej prvej bicyklovej vychádzke. Odvtedy som tam nebola a vybrala som sa tam znovu až včera. Nechcelo sa mi veriť, že to, čo vidím, je pravda. Ak si pozriete znovu môj článok zo začiatku marca  s názvom Prvá tohoročná a v ňom nasledovnú fotografiu, tak z toho už dnes nie je vôbec nič pravda.

11032013_prvé bicyklovanie1

Mostíkom som prešla Rusovské rameno a dostala som sa na kraj obce. Uprostred cesty stálo veľké nákladné auto a okolo neho niekoľko pracovníkov. Asfalt z cesty aj z cyklistického chodníka bol odstránený a ja som rozmýšľala, kade mám vôbec prejsť. Auto stálo tak, že som ledva prešla popri ňom tak, aby som nepoškodila čerstvo položené tvárnice , ktoré oddeľovali cestu od chodníka. Prešla som  celou krátkou uličkou od lužného lesa, zabočila som smerom do centra obce a odstránený asfalt z cesty pokračoval aj tam a končilo to až pri odpočívadle pre cyklistov. Ak si niekto myslí, že to, čo som písala začiatkom marca, som si nebodaj vymyslela, nie, naozaj tam vtedy cyklochodník bol. Veď písali o ňom aj na stránke bratislava.sk.

Čo sa stalo? Prečo je zase všetko na začiatku? Nedalo mi to a cestou domov som oslovila náhodného obyvateľa tejto mestskej časti a spýtala som sa ho, prečo je asfalt preč. Vraj bol nekvalitný. Tiež som sa dozvedela, že už pred odovzdaním cyklochodníka bol kladený dvakrát. Teraz vraj mali odstrániť iba asfalt z cesty, no firma, ktorá to prišla urobiť, omylom odstránila aj asfalt z chodníka. Či je to naozaj tak, to vedia zainteresovaní.  V Rusovciach sa vraj pošepkáva, že cyklochodník je pre niektorých zainteresovaných dobrým eurotunelom. Dvakrát nepoviem, že to tak nie je.  Nebola by to prvá akcia z  fondov EU, kde by sa takto šafárilo s peniazmi.

IMG_2511

IMG_2512

IMG_2514

IMG_2515

IMG_2516

V mojom predošlom článku som tiež písala, že sa mi chodník hneď za odpočívadlom stratil. Tentokrát som si dala záležať na tom, aby som si všímala, či a kam chodník pokračuje. Áno pokračuje, len bolo treba prejsť na druhú stranu dosť frekventovanej cesty. Chodník pokračuje smerom k Vývojovej ulici a končí až pri železničnom priecestí. Ďalej sa dá ísť asfaltovou cestou, ktorú využíva hlavne obslužná technika rusovského poľnohospodárskeho družstva a autá polície, ktorá sídli na tejto ulici ďaleko za mestskou časťou.

IMG_2529

IMG_2533

IMG_2582

IMG_2584-001

Pred pár dňami ma prekvapila ďalšia skutočnosť, ktorá sa týka cyklistiky v Bratislave. To, že mojou najčastejšou trasou je dunajská hrádza po bufet Na obrátke v Čunove, prípadne ďalej k vodnému dielu, som už písala. No raz som sa od spomínaného bufetu vybrala ďalej, lebo ma lákalo vidieť, čo je za rampou, ktorá je len niekoľko metrov za bufetom. O tom, čo som sa dozvedela, som písala v článku Po hrádzi do Dunakiliti

Odvtedy som tam kvôli kvalite terénu nebola. Až tento týždeň som si všimla, že značka cyklistický chodník je postavená aj smerom k spomínanej rampe. Tak som sa teda prešla až k domčeku na hranici s Maďarskom. Celý tento úsek je pokrytý novým asfaltom a pred pohraničným domčekom je odbočka vpravo, kde sa dá napojiť na chodník, ktorý vedie popri vyrovnávacom kanáli a ktorý som už niekoľkokrát použila. Vtedy, ešte nevediac, čo sa udialo s novým chodníkom v Rusovciach, som si všimla kvalitu položeného asfaltu. No možno som sa vyjadrila nesprávne. Nešlo tak ani o asfalt, ale o podklad, na ktorý ho položili. Rada by som videla, čo je pod ním, keďže  sa cez asfalt na mnohých miestach predierajú  púpavy a iná burina. To je asi slovenská rarita. Bola som prekvapená, že tento úsek objavili už aj mnohí zahraniční cyklisti, pretože len za tú chvíľu, počas ktorej som tam pobehovala s fotoaparátom, ich tade prešlo niekoľko.

Som zvedavá, kedy to bude, že sem znovu prídem a asfalt bude odstránený z dôvodu, lebo ho prerástla burina. Možno ešte z peňazí EU niečo zostalo. Najbližšie pôjdem až na maďarský úsek, aby som mohla porovnať, ako to vyzerá u nich.

Túra: 26. apríla 2013

27. apríla 2013 - Posted by | Fotografie, Moje cyklovýlety | , , ,

7 komentárov »

  1. Idealne by asi bolo keby nejaka aktivnejsie cykloturisticka skupina toto watchdogovala (sledovala, pytala sa na financie na zaklade zakonov, zhotovitela atd. My v Cyklokoalicii toto riesime pre mestske trasy ale toto uz je kusok mimo a my potrebujeme v Bratislave hlavne trasy po meste.

    Komentár od Tomas Peciar | 28. apríla 2013

  2. “Najbližšie pôjdem až na maďarský úsek, aby som mohla porovnať, ako to vyzerá u nich.”
    Veru chod az do Rajky a dalej do Mosonu. Maju to velmi pekne urobene. Cyklocesta v Rajke je sice dost uzka a ma ostre zakruty, ale je pekna. Z Rajky do Mosonu vedie plynula cyklocesta.
    Potom, ked sa vratis spat, budes v soku z toho kusu asfaltu, ktory len tak od oka vyliali pri bufete Obratka.

    Komentár od Doval | 4. mája 2013

  3. Vlado, ďakujem za návštevu, aj za komentár. V Rajke som bola naposledy v júli minulého roku

    Na obede v Rajke


    a to tam práve ten chodník budovali. Keď si článok prečítaš, tak zistíš, že už vtedy som bola v Rajke udivená tým, že tam zametali ulice, čo som u nás nevidela od nepamäti. V Mošoni som ešte na bicykli nebola, keď nájdem parťáka/čku na takú dlhšiu túru, určite sa tam pôjdem pozrieť. Presne si to pomenoval, že kus asfaltu vyliali len tak.

    Komentár od Daniela | 5. mája 2013

  4. Tomáš, ospravedlňujem sa, že reagujem na komentár až teraz. Ďakujem aj tebe za návštevu a keď už píšeš o tých trasách po meste, tak by som mala jednu prosbu. Apelujte prosím na nejakú úpravu prechodu nielen cyklistov, ale i chodcov v Petržalke pri Chorvátskom ramene z časti od Námestia Hraničiarov po Rusovskú cestu. Neviem to presne pomenovať, ale určite vieš, o ktorom mieste píšem. Tam je riadne označený cyklistický chodník, no prechod cez cestu neexistuje. Ďakujem!

    Komentár od Daniela | 5. mája 2013

  5. Daniela, riesili sme to v suvislosti s planovanou vystavbou cyklotrasy Chorvatske rameno – Nam. hraniciarov – Starohajska – napojenie na hradzu (viac info: https://pr.bratislava.sk/liferay/web/doprava/diskusne-skupiny/-/message_boards/message/2324760), ale vraj aj tak ten priechod riesia uplne samostatne, ale neviem kto. Skus napisat Milanovi Rausovi z MC Petrzalka na milan.raus@petrzalka.sk, ten by o tom mohol vediet viac, alebo este lepsie primatorovi (primator@bratislava.sk), na magistrat (cez Front Office), starostovi Petrzalky (starosta@petrzalka.sk)… treba vyvolat dopyt! Cim viac ludi to bude pozadovat, tym rychlejsie sa to snad vyriesi.

    Komentár od Peter Netri (@Netro1) | 5. mája 2013

  6. Ďakujem za kontakty. Budem musieť niekde napísať, lebo to, že to stále píšem niekde na facebooku, vôbec nestačí.

    Komentár od Daniela | 6. mája 2013

  7. to teda nestaci… treba bombardovat urady 🙂
    dnes som sa v online diskusii pytal Bajana na ten priechod… pozri jeho odpoved (moja otazka a jeho odpoved je hned druha zvrchu) http://www.petrzalka.sk/archiv-diskusii/diskusia-6-5-2013-1300-1400/

    Komentár od Peter Netri (@Netro1) | 7. mája 2013


Pridaj komentár