Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Prvá tohoročná

Kolesá bicykla sú konečne nafúkané, prach, ktorý naň sadal celú zimu, je vyutieraný. Treba sa už len rozhodnúť, kedy vyjsť von. Najprv som tak chcela urobiť v nedeľu, no isté okolnosti  (lenivosť) mi v tom zabránili 😦  V pondelok som si už bicyklovanie nenechala ujsť. Doobeda bolo príjemné bezveterné počasie. Kým som však splnila povinnosti, ktoré som si stanovila, s počasím to vyzeralo celkom ináč. No i tak som si povedala, že nevadí, idem a keby sa zhoršilo, zostanem len niekde v blízkom okolí.

IMG_9066

Keď som vyšla z domu, pozrela som si na číslo, ktoré zostalo ako posledné z minulého roku na mojom cyklokomputeri. Bolo to 6.058 km.  Vedela som, že na prvý raz sa veľmi nezvýši. Treba nechať privyknúť nohám a sedacej časti trošku iné pohyby a podklad na sedenie. Asi  500 m od domu som prechádzala cez štvorprúdovú cestu, aby som sa cestičkou cez lesík dostala na hrádzu. Vtedy som svoj zrak uprela k oblohe a tam to teda vyzeralo dosť hrozne. Mala som výhľad na kus mesta aj s kopcami za ním. Nad celou touto oblasťou visela tmavá obloha,  mala som pocit, že každú chvíľu z nej začne  liať. Keď som prišla na hrádzu, pár kvapiek spadlo, ale potom sa tmavé mraky rozplynuli a dokonca mi neskôr na mojej prvej tohoročnej cyklistike zasvietilo aj slnko. Ako dobre, že som sa hneď v začiatku nenechala odradiť.

11032013_prvé bicyklovanie

Z hrádze sa ponúkal výhľad na množstvo rozkvitnutých snežienok a do bielej farby  začínajú vykúkať modré kvietky modravky. Nedalo mi, aby som sa chvíľami nezastavila a neodfotila si túto jarnú krásu.  Preto mi trvalo dosť dlho, kým som sa dostala na križovatku za čističkou odpadových vôd, kde som zišla z hrádze dolu na cestu. Zastavila som sa zase až pri jazere v Rusovciach.

IMG_9238

IMG_9268

IMG_9377

Po chvíli, ktorú som zase využila na fotenie, som pokračovala ďalej. A tu som prišla k tabuli, ktorá bola pre mňa novinkou. Cesta, ktorá bola vlani koncom sezóny uzavretá, je už ukončená a odovzdaná do užívania. Novým cyklochodníkom som sa dostala až do mestskej časti Rusovce. Hneď na jej začiatku je odpočívadlo pre cyklistov. Za ním pokračuje chodník ešte pár metrov a dosť. Zrazu sa stratil. Teraz neviem, či to len moje oči prehliadli jeho pokračovanie alebo tam naozaj končí.  Jedna vec ma ale na tomto novom cyklochodníku dosť zarazila. Je to niečo, s čím som sa napríklad nikde v Rakúsku nestretla. Tento  nový chodník bol na mnohých miestach označkovaný niečím, čo tam nepatrí. Pokúsite sa uhádnuť, čo to bolo? No predsa sme na Slovensku, tak teda psími exkrementami. Škoda, že si majitelia psov zmýlili cyklistický chodník s miestom na venčenie svojich psov.

IMG_9382

IMG_9384

IMG_9392

11032013_prvé bicyklovanie1

11032013_prvé bicyklovanie2

Cestou domov som si vysmädnutá sadla  na hrádzi v jednom z bufetov, ktorý bol otvorený. Dala som si kofolu a potom som už krajinou, ktorá konečne chytá zelený nádych, pokračovala v ceste domov. Prvých jarných dvadsať kilometrov už mám v pedáloch.

IMG_9605

IMG_9607

IMG_9613

Túra:11.3.2013

12. marca 2013 - Posted by | Moje cyklovýlety |

15 komentárov »

  1. pozerám, že za tých 20r. čo som nebola na hrádzi a v Rusoviach, sa tam kadečo zmenilo.

    Komentár od Daniela | 12. marca 2013

  2. Tak sa tam treba znovu vybrať. Sú to asi dva roky, keď som obiehala na ceste, ktorá ide súbežne s hrádzou, skupinku cyklistov. Zdalo sa mi, že tú osobu poznám, tak som sa otočila a bolo to tak. Moja bývalá kolegyňa, ktorá býva v tej istej obci, kde aj ty, sa s vnúčatami bicyklovala až kdesi pred Čunovom. Ozaj, a čo tvoj mestský bicykel? Koľko si už na ňom najazdila?

    Komentár od Daniela | 12. marca 2013

  3. Ja mám bike ako dedinské približovadlo 🙂

    Komentár od Daniela | 12. marca 2013

  4. To jsi fakt dobrá, že jsi včera vyjela. Dvacet kilometrů za začátek, pokud netrénuješ doma na trenažéru, bohatě stačí. Já měla předsevzetí, že z práce poběžím přes kopce domů, oblékla jsem se na to, ale odpoledne jsem to vzdala. Byla příšerná zima, foukal silný vítr a poletoval sníh, takže jsem jela domů vlakem. A ani žádného cyklistu jsem nepotkala.
    Jinak na cyklostezkách tady u nás běžně venčí psy, proto raději jezdím po silnici. 🙂

    Komentár od pizlik | 12. marca 2013

  5. Doma nerobím nič 😦 Okrem lopty, ktorá roky nečinne odpočíva, nemám doma žiadne náčinie. Dnes som bola znovu, ale to bola oveľa kratšia vychádzka. Nesedelo sa mi veľmi dobre 😦 Včera som si totiž neobliekla cyklistické nohavice a asi som si ich mala obliecť.

    Komentár od Daniela | 12. marca 2013

  6. Mne sa nezdá túra, ktorú si absolvovala ako najkratšia, ale už keď si začala, tak sa to bude len nabaľovať. Milo ma prekvapili cyklochodníky, tak po tých by som si trúfla prejsť pár metrov aj ja … možno 🙂

    Komentár od Ľubica | 13. marca 2013

  7. Tej poslednej vete som sa musela zasmiať :-))))

    Komentár od Daniela | 13. marca 2013

  8. na prvýkrát na novom biku je to akurát- ja som “cítil” sedlo biku ešte druhý deň po prvej jazde 😉

    Komentár od hudjanko | 15. marca 2013

  9. Ja nemám nový bicykel! Veď píšem v texte, že cyklokomputer ukazoval pred jazdou vyše 6 tisíc km. Celý tento blog je odjazdený s Kellysom, ktorý práve v týchto dňoch zavŕši už sedem rokov. Zase musím konštatovať, ako ten čas letí…
    Ďakujem za zastavenie.

    Komentár od Daniela | 15. marca 2013

  10. Mně je zima, jen na kolo pomyslím….takže ještě nic, ale těším se, a tak jsem v Pá nakoupila v cykloakci v Lidlu – manželovi rajtky, ponožky, sobě i jemu bezešvé spodní prádlo a jedny rukavice….

    Komentár od Katka | 18. marca 2013

  11. Vtedy bolo krásne počasie a som rada, že som ho využila. U nás bola tá akcia v Lidli už v utorok a ja som si nakúpila tiež. Priznám sa, ešte som tie dve tričká ani nevybalila a nevyskúšala. Možno tak urobím dnes a bude to zároveň fotka na projekt 365, keďže sa mi asi von do toho nečasu nebude chcieť ísť. Daj vedieť, ako padli manželovi rajtky, lebo mne tie z Lidla nikdy veľmi dobre na zadku nesedia. Ponožky tam boli pre mňa drahé, stačia mi aj obyčajné a rukavice ma lákalo kúpiť znovu, no už mám doma troje.

    Komentár od Daniela | 18. marca 2013

  12. Rajtky mu padnou překvapivě moc dobře. To já si koupila loni jedny a “plína” mi odstává vpředu i vzadu – darovala bych je ráda někomu s velkým zadkem, aby se tam roztáhla . Až potkáš takovou cyklistku, dej jí na mě kontakt:D

    Komentár od Katka | 20. marca 2013

  13. Tak asi firma, od ktorej Lidl kupuje cyklistické oblečenie, nevie šiť iba dámske nohavice. Aj na mne odstávajú rovnako. Lenže ináč sú mi dobré, len tá výplň je akási divná. Lenže keď porovnáš ceny z Lidla a z normálneho športového obchodu, za jedny odinakiaľ si kúpiš aj pätoro z Lidla, tak sa ani nečudujem. Preto si už v Lidli žiadne cyklogate nekúpim.

    Komentár od Daniela | 21. marca 2013

  14. Hmm, taky bych už to kolo mohla oprášit:-))) Ale na té první fotce se to krásně mračí, to musel být pořádný slejvák:-))

    Komentár od ajka | 27. júna 2013

  15. Ajka, nebol, veď to píšem v texte a nebolo treba dorolovať ani do konca 🙂 Už viem, prečo vo svojich článkoch ďakuješ tým, ktorí dorolovali až do konca 🙂 Asi to poznáš, že mnoho ľudí si články vôbec neprečíta a rovno napíše komentár. Nie, to nie je môj zvyk.

    Komentár od Daniela | 27. júna 2013


Pridaj komentár