Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Náročný výšľap na vrch Braunsberg v Hainburgu

Jeden z dvoch kopcov, ktoré sa vypínajú nad neďalekým rakúskym Hainburgom, ma na cyklistiku lákal už dávnejšie. Čítala som o ňom, že za dobrého počasia je  z neho vidieť aj rakúske Alpy. Verím to, lebo tie som raz videla z bývalého petržalského bytu môjho brata a dokonca raz aj z idúceho autobusu MHD. Ale to sú naozaj len výnimočné stavy počasia, kedy sú Alpy pozorovateľné aj z Bratislavy.

Včera popoludní som nahovorila môjho známeho, aby mi išiel robiť spoločnosť, že chcem tento kopec zdolať na bicykli. Tak sme sa teda o tretej stretli pod Prístavným mostom a išli sme. Cesta do Hainburgu prebiehala bez problémov. Už kúsok za hraničným prechodom v Bergu až po prvú rakúsku dedinu Wolfsthal sme v protismere stretali nezvyčajné množstvo cyklistov. Boli to pravdepodobne  turisti z nejakej lode, ktoré do Bratislavy plávajú po Dunaji a vozia so sebou aj cyklistov. Prevažne to boli ľudia pokročilého veku a to, že patria k sebe, bolo zjavné z toho, že väčšina z nich mala oblečené rovnaké cyklodresy. A podľa nápisov na nich to boli pravdepodobne Francúzi. Cestu do Hainburgu opisovať nemusím, pretože je perfektne značená cyklistickými značkami, takže dostať sa do mesta, nikomu problém určite nerobí. Asi po 800 od kraja mesta sme odbočili doprava a mali sme šliapať stále do vrchu. No zo zvyku som odbočila a tak sme sa dostali až k Dunaju. Museli sme sa teda vrátiť až kým sme nenašli  miestne kúpalisko. O d neho už viedla cesta na vrchol.

Aby ste mali predstavu, aký je kopec Braunsberg, použijem fotografiu, ktorú som urobila pred pár dňami, keď som bola v Hainburgu na inom kopci, na tom, na ktorom sa vypínajú zrúcaniny hradu.

Len zdatný cyklista by zvládol tento kopec naozaj na bicykli. A keďže ja taký nie som, hlavne kopčeky mi robia velikánske problémy,  veľmi skoro sme z bicyklov zosadli a pekne sme ich tlačili do kopca vedľa seba. Priznám sa, aj pre netrénovaného chodca je to náročné stúpanie. Keď som si už myslela, že vypľujem dušu, konečne sa objavil vrchol kopca.  Keď som naň zadýchaná konečne vystúpila, ponúkalo sa mi na každú svetovú stranu mnoho krásnych pohľadov na okolie. Škoda, že viditeľnosť nebola včera práve najlepšia a  tým najkrajším smerom sa fotiť nedalo, lebo tým smerom práve zapadalo slnko, ale bolo ešte dosť vysoko a silné na to, aby sa dalo fotografovať.

Vrch Braunsberg sa vypína priamo nad mestom Hainburg an der Donau v nadmorskej výške 347 m. Vrcholná plocha kopca na ploche približne 23 árov je porastená trávou a nizkym porastom. Je to vhodné miesto na púšťanie šarkanov, či malých modelov lietadiel.  Braunsberg je vlastne jedným z troch keltských hradísk, ktoré sa nachádzajú v oblasti tzv. Uhorskej brány. Na jeho vrchole je zrekonštruovaná časť palisády a strážnej veže.  Model je segmentom dvojkilometrového opevnenia, ktoré na vrchu Braunsberg nad Hainburgom stálo pred 2000 rokmi. Stavbu, ktorú je vidieť  zďaleka, postavili slovenskí archeológovia. Stavba bola sprístupnená verejnosti len pár mesiacov pred naším výletom.

Túra: 26.9.2011

27. septembra 2011 - Posted by | Moje cyklovýlety | , ,

3 komentáre »

  1. Nuž my sme na tento kopec boli nútení tiež vyšliapať peši, pretože cesta bola pre haváriu políciou uzavretá. Auto v zákrute nabralo cyklistu. Nechcelo sa nám čakať, kým to zadokumentujú/ cca 1.hodinu/ tak sme sa rozhodli ísť peši. Auto sme na dolnom parkovisku zaparkovali a dali sa na výstup. Aj keď je manžel niekoľko rokov po infarkte a ja tiež mám obmedzenú kapacitu pľúc, pekne pomaly sme to zvládli. A ten výhľad stál zato.

    Komentár od Jolana | 10. mája 2014

  2. Možno by to nebolo ani pre mňa až tak náročné, keby som nemusela tlačiť do kopca okrem seba ešte aj bicykel 🙂 Rada by som si to niekedy zopakovala, pri inej oblohe. Napríklad take, aká bola tu v BA včera, či predvčerom.

    Komentár od Daniela | 11. mája 2014

  3. […] Náročný výšľap na vrch Braunsberg v Hainburgu […]

    Spätné upozorenie od Braunsberg - vrch nad Hainburgom - Skalove fotografie | 7. novembra 2020


Pridaj komentár