Na cestách s Kellysom

…za poznaním a pre radosť z pohybu

Marillengemeinde Kittsee

čiže Marhuľová obec Kittsee po slovensky. Zámerne som dnešnému príspevku  dala názov v nemčine. Takto si totiž hovorí dedina, ktorá je hneď za naším petržalským chotárom. Susedíme spolu a v posledných rokoch, kedy som začala bicyklovať aj mimo nášho mesta, chodievam do Kittsee dosť často a rada. Vlastne som už túto obec na tomto mojom blogu niekoľkokrát spomínala.

Tento výlet som si naplánovala zámerne v čase kvitnutia marhúľ. V júli to budú dva roky, čo som prvý raz išla na bicykli cez túto dedinu práve v čase, keď marhule dozrievali. Jedna z cyklistických cestičiek vedie aj popri marhuľových sadoch a keďže bolo množstvo marhúľ popadaných na zemi, tak sme si zo dve skraja sadu zodvihli a ochutnali. Boli znamenité. Už vtedy som si povedala, že tieto sady by som chcela vidieť v čase, keď budú kvitnúť.

Rok na to som kvitnutie prepásla, ale tento rok som si povedala, že mi to už nesmie ujsť. Jednu známu zo susednej dediny Pama som poprosila, aby mi dala vedieť, kedy u nich začnú kvitnúť marhule. Nevedela som, či sa mi tu u nás podarí odsledovať  ten pravý čas. Nakoniec som mala šťastie vidieť rozkvitnutú marhuľu už aj tu v Petržalke.  Keďže mi tento týždeň poslala správu aj moja známa z Pamy, že kvitnutie začína, tak som si na tento víkend naplánovala cestu za rozkvitnutými sadmi.

Takto to v čase kvitnutia marhuľových stromov v Kittsee vyzerá.

Túra: 3.4.2011

3. apríla 2011 - Posted by | Moje cyklovýlety | ,

3 komentáre »

  1. Aká škoda, že v Petržalke máme miesto kvitnúcich marhúľ pomaľované paneláky. V mojich spomienkach na starú Petržalku, však zostávajú aj kvitnúce marhule, ktorých bolo v záhradách a ovocných sadoch tiež veľmi veľa. Ale čo už ?!

    Komentár od Jolana | 18. marca 2014

  2. No, veru aj ja vraj bývam na mieste, kde boli kedysi marhuľové záhrady. Pri prvej návšteve u nás mi to povedal jeden príbuzný, ktorý to tu poznal aj predtým.
    Lenže, nie som si istá, či by tu boli ešte aj dnes tie záhrady. Veď sa pozrite, čo sa deje v tomto meste. Stromy sa rúbu ostošesť. Ako dopadol ovocný sad, ktorý je smerom na Záhorskú Bystricu? Pestuje sa ešte ovocie v Jarovciach, Rusovciach? Nie je to už všetko zastavané rodinnými vilkami? Ten sad smerom na Stupavu bude určite čoskoro zastavaný tiež domami. A marhule budeme dovážať z Rakúska 😦

    Komentár od Daniela | 18. marca 2014

  3. Týmto článkom ste mi pripomenuli, že by som sa mala vybrať tým smerom, lebo marhule už tuším kvitnú, ak už náhodou aj neodkvitli.

    Komentár od Daniela | 18. marca 2014


Pridaj komentár